tro och trivel

Så kom brevet som jag väntat på äntligen på posten. 3 års studier har kommit till sitt slut och det är dags att avsluta detta kapitel i mitt liv. Hade någon sagt till mig som trettonåring att jag skulle ha en kandidatexamen tio år senare skulle jag säga "du ljuger". Det här med skolgång har inte alltid varit självklart för mig. Det var först i tredje ring som jag insåg hur kul det kan vara, och tur var det för jag har lärt mig så mycket om mig själv och samhället under dessa tre år. Jag har bland annat lärt mig olika teorier om jaget, att planera ett projekt samt olika syner på lärande. Framförallt har jag lärt känna så många bra människor, människor som jag idag kallar för mina vänner. Men jag har också stött på en hel del missnöjen. Magkatarr, dåliga lärare och uppsatskompis som hoppade av c-uppsatsen. 
 
Dessa tre år har helt klart bjudit på en mix av skratt och tårar. Vem vet vad framtiden erbjuder - den som lever får se, som jag brukar säga. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0