Mars månad



ett av de behagligaste ljuden måste ju ändå vara ljudet från kaffebryggaren som är mitt i sitt kaffeskapande. det droppande ljudet, doften och ens egen otåliga väntan på att få hälla upp i favvokoppen för att sedan ta sig en sipp. första klunken kaffe. det är verkligen vardagsnjut när den är som bäst.
 
Det här med att njuta av vardagen är jag alldeles för dålig på. vanligtvis jobbar jag och när jag inte jobbar så ligger jag hemma död (inte bokstavligt då). Men nu när dagarna går mot ljusare tider försöker jag att göra mera saker som jag på riktigt mår bra av, som att till exempel få dricka mitt eftermiddagskaffe när själen är i balans.
 
Att vara ledig från jobbet en onsdags borde firas mer än vad jag gör. Jag är rätt dålig på att göra saker för mig själv när jag är ledig, vanligtvis ser jag min ledighet som en tid för återhämtning och då glömmer jag bort mig själv. Dels kan det bero på att inte lusten finns där och dels för att jag fysiskt inte klarar det då utmattningen ständigt gör mig påmind. 
 
Den här veckan har jag varit på två pass på friskis. det är mer än vad jag klarat av sedan i höstas. min kärlek till träningen har inte synts till på långa vägar och det har varit okej. Jag har behövt tid för att kunna se hälsosamt på min träning igen, inte som ett måste. tvingar man sig själv till något så tappar man det roliga på vägen och det är precis det som hänt för mig. 
 
Idag är det onsdag och jag är ledig, vilket för mig betyder - i andra ord - att ro om mig själv. Idag har jag ätit god frukost, tränat, lagat lunch och precis druckit upp mitt eftemiddagskaffe. klockan är bara tre och jag har redan hunnit göra fler saker än vad jag brukar göra en ledig dag. 
 
ikväll ska jag äta middag med min mamma och mina bröder. Men först tänkte jag faktiskt gå ner på stan och köpa mig en tidig helgbukett. För är det något som på riktigt får mig att må bra ända in i själen så är det blommor. (självterapi tips: gå in i valfri blombutik, blunda och andas in de olika dofterna. Varsågod). 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0